Tuesday, December 27, 2011

# 100

Assalamualaikum,


title #100. hihi, actually this is the 100 post from me. ahha, banyak bagi aku tapi sikit dimata korang kan ? sebab korang dah buat beriban entry dah, aku baru 100. hihi, for this lucky post, aku nak tulis satu lirik lagu ni, yang akan menjadi azam aku untuk tahun hadapan that is 2012. Ya Allah, rasanya baru je 9th batch buat program MIGTY, ni dah nak habis tahun dah. I miss you guys a lot. tahun depan tak tahu lah MRSM mana nak terima aku. hihi. 


this is the lyrics and aku harap aku takkan sambung perangai aku ni tahun depan. ya, lagu ni menunjukkan semua perangai aku. maybe bukan semua lah. aku berazam untuk tak nak jadi macam ni lagi. InsyAllah.

Manusia lupa asal-usulnya,
dia tersangka dia lah segalanya,
yang pelupa itulah namanya, 
dan yang  terleka itulah manusia.

Manusia lupa manusia alpa,
manusia bersahaja manusia leka,
manusia berlari mengejar mimpi,
apa yang dicarinya ternyata ilusi.

Manusia rungsing bila ia prasangka,
semua sekeliling menjadi musuhnya,
manusia fikir mencipta sengketa,
moga ia beruntung darinya,

Bila berjaya terdetik rasa bangga,
dilubuk hatinya pula ia bicara,
bermegah-megah dalam diam berkata,
lupa seketika pada penciptanya.

Ramai manusia inginkan kebendaan,
biar pun caranya cara kekerasan,
akhirnya ia tak tentu haluan ,
bila ada saja yang hasad memandang,

Zahirnya tenang batin haru biru,
itu nasibnya manusia yang menipu,
biarkan saja ku bersyukur selalu,
dan biarkan luncai terjun sama labu.

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers